Zarządzenie wewnętrzne Nr 1/2024
z dnia 31 stycznia 2024 r.
Prezesa Zarządu RPZ i UK Sp. z o. o. w Kielcach
w sprawie wprowadzenia regulaminu organizacyjno – porządkowego
Centrum Handlowego – Planty w Kielcach
Zarząd Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych Spółka z o.o.
w Kielcach, zarządza co następuje:
§1
Wprowadza się do bieżącego stosowania regulamin organizacyjno – porzadkowy Centrum Handlowego „Planty” – ul. Planty 11 w Kielcach, stanowiacy załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2
Zobowiązuję pracowników Spółki oraz dzierżawców prowadzących działalność handlową
i usługową w Centrum Handlowym „Planty” do zapoznania się z treścią regulaminu
i jego ścisłego przestrzegania.
§3
Wykonanie zarządzenia powierza się Kierownikowi Zakładu Obsługi Parkingów i Targowisk Miejskich.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Otrzymują:
1. Kierownik ZOP i TM,
2. a/a
Załącznik do Zarządzenia nr 1/2024
Zarządu Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych Sp. z o.o. z dnia 31 stycznia 2024 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNO – PORZĄDKOWY
CENTRUM HANDLOWEGO – „PLANTY” W KIELCACH
Spis treści:
I. Postanowienia ogólne
II. Zasady funkcjonowania i zabezpieczenia obiektu
1. Zasady ogólne
2. Zabezpieczenie mienia
3. Zabezpieczenie przeciwpożarowe
III. Obowiązki Administratora
IV. Obowiązki Użytkownika (Dzierżawcy)
V. Zasady przechowywania i przekazywania kluczy
VI. Zasady korzystania z parkingu
VII. Postanowienia końcowe
I. Postanowienia ogólne
1. Regulamin niniejszy obowiązuje wszystkich pracowników Użytkowników (Dzierżawców) mających siedzibę w budynku Centrum Handlowego „PLANTY” w Kielcach, przy
ul. Planty 11.
2. Administrację budynku Centrum Handlowego i nadzór nad wykonaniem postanowień niniejszego regulaminu sprawuje Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych Sp. z o.o. mające swoją siedzibę w Kielcach przy ul. Sandomierskiej 249 poprzez Administratora mieszczącego się w budynku Centrum Handlowym Planty.
3. Na terenie budynku Administrator wykonuje swoje funkcje poprzez następujące służby:
- techniczne i administracyjne,
- ochrony i informacji,
- utrzymania czystości.
II. Zasady funkcjonowania i zabezpieczenia budynku
1. Zasady ogólne.
1.1. W udostępnionym Użytkownikom i klientom budynku Hali Targowej znajdują
się następujące strefy:
- strefa ogólnodostępna (hol główny i hole boczne, WC, drogi ewakuacyjne),
- strefa handlowa (od 0 do +1 kondygnacji),
1.2. W całym budynku obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu i spożywania alkoholu.
1.3. W celu zabezpieczenia mienia i porządku w pomieszczeniach handlowych obowiązują dwa okresy czasowe o zróżnicowanym ruchu osobowym:
- handel odbywa się w godzinach 10.00 – 18.00 we wszystkie dni robocze,
a w soboty i dwie niedziele handlowe (przedświąteczne) od godz. 10.00- 15.00
1.4. Dostawa towaru odbywa się w godz. od 8.00-10.00 i od godz. 18.00-21.00
we wszystkie dni robocze, a w soboty i dwie niedziele handlowe (przedświąteczne) od godz. 8.00-10.00 i od godz. 15.00-17.00.
1.5. Przebywanie pracowników poza czasem roboczym (tj. w czasie ruchu ograniczonego) wymaga powiadomienia Administratora oraz służby ochrony
i informacji.
2. Podmioty prowadzące działalność gospodarczą w Centrum Handlowym „PLANTY” zobowiązane są do przestrzegania niniejszego regulaminu, przepisów p. poż., BHP oraz innych dotyczących prowadzonej przez te podmioty działalności.
III. Obowiązki Administratora
1. Obowiązkiem Administratora jest zapewnienie sprawnego funkcjonowania i eksploatacji obiektu, a w szczególności:
1.1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania urządzeń technicznych i instalacji, w tym instalacji p.poż. oraz rozmieszczenie sprzętu p.poż. i jego okresowe przeglądy.
1.2. Wytyczenie i oznakowanie dróg ewakuacyjnych oraz opracowanie planu ewakuacji budynku.
1.3. Zapewnienie ochrony obiektu przez całą dobę.
1.4. Dla zapewnienia ochrony obiektu Administrator stosuje monitoring wizyjny, który obejmuje swym zasięgiem teren strefy handlowej Centrum Handlowego Planty, parkingu oraz terenów przyległych.
1.4.1 Użytkownik wyraża zgodę na stosowanie na terenie C. H. Planty monitoringu wizyjnego. Zasady działania monitoringu znajdują się w dokumencie – „Klauzula informacyjna monitoringu”, w którym określone zostały m.in.:
cel i zasady funkcjonowania systemu monitoringu wizyjnego na terenie placu targowego
lokalizacje usytuowania kamer;
zasady zapisu obrazu;
zasady udostępniania nagrań z monitoringu wizyjnego.
1.4.2 Klauzula Informacyjna Monitoringu stanowi załączniki do przedmiotowego Regulaminu Centrum Handlowego Planty i jest jego integralną częścią.
1.5. Administrator przetwarza dane osobowe pozyskane z monitoringu wizyjnego wyłącznie w celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony na terenie Centrum Handlowego Planty, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym RODO
i regulaminem wewnętrznym Administratora.
1.6. Utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach ogólnie dostępnych
i wokół budynku.
1.7. Udostępnianie budynku do pracy dla Użytkowników i klientów w normalnym czasie pracy tj. we wszystkie dni robocze, w godz. 10.00 – 18.00, a w soboty i dwie niedziele handlowe (przedświąteczne) od 10.00-15.00.
1.8. Udostępnienie Użytkownikom bezpłatnego dostępu do WC poprzez wydzielenie kabin w ogólnodostępnej toalecie.
1.9. Udostępnienie pomieszczeń ekipom służb sprzątających.
IV. Obowiązki Użytkownika
1. Obowiązkiem Użytkownika jest przestrzeganie ustalonych w regulaminie zasad porządku, właściwe korzystanie z urządzeń technicznych, zabezpieczenie własnego mienia,
a szczególności:
1.1. Przestrzeganie ustalonych regulaminem godzin handlowych.
1.2. Zgłaszanie otwarcia bądź zamknięcia lokalu/stoiska poza wyznaczonymi godzinami Administratorowi C.H. Planty.
1.2.1 Niezgłoszenie otwarcia bądź zamknięcia lokalu/stoiska poza wyznaczonymi godzinami pracy skutkować będzie jednokrotnym pisemnym upomnieniem
– każdy kolejny brak zgłoszenia pociągać może za sobą konsekwencje
w postaci kary finansowej nakładanej przez Administratora w wysokości:
a) drugie upomnienie – wysokość kary: 500,00 zł
b) trzecie upomnienie – wysokość kary: 700,00 zł
c) czwarte i kolejne upomnienie – wysokość kary: 1.000,00 zł
1.2.2 Zgłaszanie otwarcia bądź zamknięcia lokalu/stoiska poza wyznaczonymi godzinami pracy nie może nosić znamion notorycznych zdarzeń tzn. nie może być cykliczne, powtarzające się każdego dnia.
1.2.3 W przypadku powtarzających się zgłoszeń otwarcia bądź zamknięcia lokalu/stoiska poza wyznaczonymi godzinami pracy (powyżej 3 zgłoszeń w okresie miesiąca) Administrator może nałożyć karę finansową w wysokości 1.000,00 zł.
1.3. Korzystanie ze wszystkich urządzeń w budynku w sposób zgodny z ich przeznaczeniem.
1.4. Utrzymywanie porządku i czystości w zajmowanych pomieszczeniach oraz pomieszczeniu wspólnym tj. w magazynie z narzędziami do utrzymania czystości
(I piętro obok WC).
1.5. Natychmiastowe powiadomienie administratora o zauważonych awariach
i usterkach, które mogą zagrażać bezpieczeństwu lub spowodować straty materialne.
1.6. Wywieszenia tablicy informacyjnej zawierającej nazwę firmy.
1.7. Ewentualne eksponowanie towaru przed lokalem zostaje ustalone przez Administratora Centrum Handlowego Planty zgodnie z poniższymi zasadami:
1.7.1 Eksponowanie towaru możliwe jest jedynie wzdłuż ściany frontowej najmowanego lokalu/stoiska, nie dalej jednak niż wyznaczona przez Administratora linia.
1.7.2 Zabrania się eksponowania towaru poza miejscem określonym w ppkt 1.7.1 niniejszego regulaminu – eksponowanie towaru poza wyznaczonym miejscem skutkować będzie jednokrotnym pisemnym upomnieniem – każde następne upomnienie pociągać może za sobą konsekwencje w postaci kary finansowej nakładanej przez Administratora w wysokości:
a) drugie upomnienie – wysokość kary: 500,00 zł
b) trzecie upomnienie – wysokość kary: 700,00 zł
c) czwarte i kolejne upomnienie – wysokość kary: 1.000,00 zł
2. Obowiązki Użytkownika po zakończeniu pracy:
2.1. Wygaszanie świateł w pomieszczeniach i korytarzach oraz wyłączanie odbiorników energii elektrycznej, które nie wymagają ciągłego zasilania.
2.2. Sprawdzenie zamknięcia punktów poboru wody jeśli takie znajdują się w najmowanym pomieszczeniu.
2.3. Zamknięcie na klucz zajmowanych pomieszczeń.
3. Użytkownikom zabrania się:
3.1. Wykonywania bez zgody Administratora jakichkolwiek napraw instalacji technicznych.
3.2. Samowolnej regulacji urządzeń sanitarnych i klimatyzacyjnych, z wyjątkiem regulacji temperatury w pomieszczeniach handlowych.
3.3. Rozkręcania i demontażu sprzętu elektrycznego (gniazd, wyłączników, opraw itp.) oraz używania dodatkowych grzejników elektrycznych.
3.4. Zastawiania otworów szczelinowych podokiennych, nawiewników wentylacyjnych
i zasłaniania wentylacyjnych otworów wyciągowych).
3.5. Otwierania okien przy pracującej klimatyzacji.
3.6. Zastawiania przedmiotami przejść ewakuacyjnych, korytarzy, holi i klatek schodowych.
3.7. Wstępu do pomieszczeń technicznych.
3.8. Umieszczania reklam i urządzania ekspozycji towaru na zewnątrz budynku Centrum Handlowego „Planty” bez wiedzy i zgody Administratora.
3.9. Dokonywania montażu w ścianach, przeróbek i modernizacji zajmowanych pomieszczeń bez zgody Administratora.
4. Koszt ubezpieczenia mienia ruchomego, ubezpieczenie OC w związku z działalnością prowadzoną w dzierżawionym lokalu handlowym (stoisku) a także osobowego ubezpieczenia NW ponosi Dzierżawca.
5. Użytkownicy mają możliwość zastosowania własnego monitoringu wizyjnego
wg. następujących zasad:
5.1. Monitoring wizyjny może obejmować swym zasięgiem wyłącznie wynajmowaną powierzchnię handlową wewnątrz lokalu/stoiska.
5.1.Zastosowany monitoring może być wyłącznie wizyjny, nie może być rejestrowany dźwięk.
5.1.Użytkownik jest odpowiedzialny za zgodne z prawem stosowanie monitoringu wizyjnego.
5.1.Zastosowanie monitoringu wymaga wcześniejszego zgłoszenia Administratorowi.
V. Zasady przechowywania i przekazywania kluczy
1. Użytkownik otrzymuje od Administratora jeden komplet kluczy do swoich pomieszczeń
i toalety i odpowiada za nie do czasu zdania lokalu Administratorowi.
2. Instalowanie dodatkowych zamków, dorabianie kluczy należy do kompetencji Użytkownika i wymaga zgody Administratora.
3. Klucze zapasowe od pomieszczeń handlowych przechowuje Administrator w kasie pancernej opatrzonej plombą, w kopertach każdego Użytkownika, opisanych z nr lokalu, nazwiskiem, nr telefonu również zaplombowanych.
VI. Postanowienia końcowe
1. Wobec osób dopuszczających się naruszenia postanowień niniejszego regulaminu będą zastosowane sankcje wynikające z treści niniejszego regulaminu, obowiązujących przepisów prawa lub umów.
2. Niniejszy Regulamin winien być umieszczony na tablicach w obrębie Centrum handlowym PLANTY w miejscu ogólnie dostępnym i widocznym.
3. Wszelkie uwagi i skargi o pracy w Centrum handlowym PLANTY winny być kierowane do Zarządu Rejonowego Przedsiębiorstwa Zieleni i Usług Komunalnych Sp. z o. o.
w Kielcach ul. Sandomierska 249.
KLAUZULA INFORMACYJNA MONITORING
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.5.2016 r.) – dalej RODO, informujemy, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych pochodzących z monitoringu wizyjnego jest Rejonowe Przedsiębiorstwo Zieleni i Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Kielcach, z którym kontakt jest możliwy pod adresem korespondencyjnym: ul. Sandomierska 249, 25-330 Kielce bądź za pomocą adresu e-mail: sekretariat@zielen.kielce.pl.
Z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest kontakt pod adresem:
ul. Sandomierska 249, 25-330 Kielce, bądź za pomocą adresu e-mail: m.suchon@zielen.kielce.pl.
Monitoringiem wizyjnym objęte są obszary: ul. Planty 11 w Kielcach.
Przez obszar objęty monitoringiem wizyjnym rozumie się:
Budynek: parter i I piętro
Plac: teren parkingu, wjazd i wyjazd z parkingu,
obszar wokół: linia wzdłuż budynku od strony ul. Planty.
5. Przetwarzamy Państwa dane osobowe w postaci wizerunku zarejestrowanego poprzez system monitoringu wizyjnego w celu zapewnienia porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli, ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, oraz w celu ochrony mienia.
Wszystkie dane rejestrowane poprzez kamery monitoringu wizyjnego są zapisywane i dostępne maksymalnie przez okres do 21 dni lub do czasu prawomocnego zakończenia postępowań, w których nagrania incydentów stanowią dowód. Czas przechowywania uzależniony jest od ilości zdarzeń i pojemności dysku rejestratora. Po skończeniu się miejsca na dysku dane zostają automatycznie nadpisywane. Rejestracji i zapisowi danych na nośniku podlega tylko obraz (bez dźwięku).
Dla celów dowodowych zabezpiecza się nagrania zdarzeń zarejestrowanych przez system monitoringu wizyjnego, które między innymi zagrażają bezpieczeństwu i porządkowi publicznemu, niszczeniu i kradzieży mienia:
na wniosek osób trzecich;
na wniosek osoby obserwowanej, w związku z realizacją jej praw
na wniosek organów prowadzących postępowania;
na wniosek instytucji i podmiotów upoważnionych z mocy prawa.
Każdorazowe zabezpieczenie zdarzeń zarejestrowanych przez monitoring wizyjny odbywa się na pisemny wniosek złożony do Administratora. Zabezpieczone dane z monitoringu wizyjnego są udostępniane tylko organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia np. policji, prokuraturze, sądom, które działają na podstawie odrębnych przepisów.
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
Pani/Pana dane osobowe mogą zostać przekazane do podmiotów, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego, który tworzą państwa Unii Europejskiej oraz Islandia, Norwegia i Lichtenstein).
Wobec Pani/Pana osoby nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez istotnego udziału człowieka), w tym Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.